Wiśnie dla niemowlaka. Podawać, czy nie?

Wiśnie jedne z najbardziej popularnych owoców w Polsce spożywane są najchętniej w postaci dodatku do ciast lub kompotów, konfitur i kisieli. Nie należy jednak zapominać o dobroczynnych właściwościach surowych owoców, szczególnie, gdy mamy do czynienia z małym niejadkiem. Owoce wiśni idealnie poprawiają apetyt u dziecka. Wiśnie stanowią znakomite źródło witamin, takich jak witamina C, B, PP i K, zawierają również cenne pektyny, beta karoten, błonnik, potas, żelazo wapń, sód, fosfor, magnez, miedź i jod. Właściwości zdrowotne wiśni Surowe wiśnie polecane są dla osób cierpiących na niedokrwistość, zaburzenia pracy wątroby, kamienicę nerkową, schorzeniach pęcherza moczowego, zmagających się z problemem paradontozy, uporczywych… czytaj więcej

Grzyby w diecie dziecka

Grzyby od dawna stanowiły wyśmienity dodatek do zup, sosów, mięs, pierogów i krokietów wzbogacając ich smak o dodatkowy aromat. Pomimo, że grzybiarze wędrują po lasach przez cały rok i znajdują zadowalające okazy, to amatorzy grzybów powinni zacząć poszukiwania wraz z początkiem jesieni. Okazuje się, że okres wakacyjny jest idealnym czasem na przepyszne kurki. Prawdziwego wysypu grzybów możemy się jednak spodziewać dopiero wczesną jesienią, kiedy to pogoda sprzyja udanym grzybobraniom. Jeżeli nie znamy się na gatunkach grzybów powinniśmy zaopatrzyć się w niezbędny atlas lub zaraz po zbiorze udać się do Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, w której pracownicy bezpłatnie sprawdzą to, co udało się… czytaj więcej

Czym grozi wycieczka do lasu z dzieckiem?

Wielkimi krokami zbliża się okres największego wysypu grzybów leśnych, dlatego wielu z nas zaczyna powoli planować leśne wędrówki. Wyprawa do lasu jest również znakomitym sposobem na spędzenie czasu z rodziną. Zbieranie grzybów jest dla dzieci wspaniałą okazją na podziwianie uroków leśnej roślinności i zwierzyny. Zanim jednak wybierzemy się na łono natury powinniśmy uprzednio odpowiednio przygotować się do wycieczki. Najważniejsze jest oczywiście bezpieczeństwo dzieci, dlatego nie możemy zapominać o poinformowaniu najmłodszych o ewentualnych niebezpieczeństwach. Dziecko musi mieć świadomość, że nie wolno mu oddalać się od opiekunów, zdawać sobie sprawę, że jedzenie owoców leśnych bez wiedzy dorosłych zakończyć się może ciężkim zatruciem… czytaj więcej

Dlaczego warto podawać dzieciom czereśnie?

Ciemnoczerwone, jasnoczerwone, żółte, a nawet czarne… soczyste i aromatyczne czereśnie są jednym z wielu owoców uwielbianych przez nasze pociechy. Nie ma się, co dziwić, przecież nawet my, dorośli nie potrafimy oprzeć się słodkiemu i smacznemu owocowi czereśni. Najlepszy smak zyskamy, dzięki czereśniom surowym, najlepiej zerwanym prosto z drzewa, jednak równie dobrze smakują pod postacią dżemów, kompotów, soków, konfitur. Nie brakuje również amatorów czereśni kandyzowanych, suszonych lub ukrytych w pralinkach z czekolady. Sięgając po owoc raczej rzadko zastanawiamy się nad zaletami wynikającymi z zajadania się letnim przysmakiem. Powinniśmy również uświadomić sobie, że wprowadzając czereśnie do diety dziecka inwestujemy w prawidłowy rozwój… czytaj więcej

Borówki-naturalnym źródłem witamin dla dziecka

Wczesne odmiany borówki amerykańskiej dojrzewają już na początku lipca stanowiąc zachętę do skosztowania zdrowego smakołyku wraz z rozpoczęciem lata. Słodkie owoce idealnie nadają się na galaretki, soki, dżemy, kisiele, konfitury. Uwielbiane przez dzieci w postaci dodatku do ciast, płatków, lodów i różnego typu deserów. Najzdrowsze są jednak borówki podawane na surowo, gdyż dostarczają największą ilość cennych dla organizmu witamin i składników odżywczych. Borówka amerykańska bogata jest przede wszystkim w antyutleniacze, takie jak witamina A, C, E oraz witaminy B1, B2, PP. Owoce zawierają również kwas foliowy, kwas elagowy, pektyny, ryboflawinę, niacynę, tiaminę, błonnik, sole mineralne( potas, fosfor, żelazo, magnez, wapń)… czytaj więcej