Dlaczego należy dbać o właściwe opona traktor opon

2021-03-04

„Opony flotacyjne oprócz tego, że mogą przekształcić traktor w statek, to przynoszą rolnikom znaczące korzyści. Przede wszystkim należy mieć pewność w jakich warunkach opona będzie użytkowana. W zależności od tego po jakim podłożu opona będzie jeździć, należy dobrać odpowiednią jej wytrzymałość. Na przykład opona szeroka nie nadaje się do jeżdżenia po uprawach gdzie są wąskie grządki, gdyż wjechanie na taki teren grozi zniszczeniem warzyw czy owoców. Dlaczego należy dbać o właściwe opona traktor http://kola-opony.pl/opony-do-maszyn-rolniczych-opony-do-ciagnikow-i-traktora/ opon? Jeżeli opona jest przystosowana do pracy z niższym ciśnieniem to nic jej się nie stanie. To oczywiste, że opona użytkowana w ciężkim, w terenie w lesie gdzie pełno jest ostrych krawędzi jest bardziej narażona na uszkodzenie. Opona musi mieć średnicę wewnętrzną równą średnicy felgi. Jakie ciśnienie minimalne w tych oponach można stosować. Wtedy myślałem, że im twardsza opona tym szybciej. Opona zimowa oznacza, że będziesz mieć znacznie więcej szacunku do pracy i powierzonych Ci zadań, niż do tej pory. Tak jest to opona bezdętkowa. Pamiętaj jednak że ET nie ma wpływu na to czy opona wejdzie na felge. Ja nie zmieniam do poszczególnych prac ale ciśnienie to chyba od opon zależy jakie jest optymalne. Bez tych opon flotacyjnych, przeznaczonych do maszyn rolniczych o wysokiej wydajności, traktor szybko by utonął. Węższa opona od 23 wcale nie oznacza mniejszych oporów toczenia. Posiadacze maszyn rolniczych raz na jakiś czas muszą zmierzyć się z koniecznością zakupu opona traktor. W pługu to już nabijamy na 1,6 bara bo wtedy opona niemiłosiernie szoruje o krawędź bruzdy. Dlaczego należy dbać o właściwe ciśnienie opon? Traktor posiada bardzo duże plastikowe koła, które migają kolorowymi światłami podczas jazdy – im szybciej jedziesz tym szybciej zmienia się ich kolor. Dzięki dokładnym obliczeniom oraz prawu Archimedesa traktor utrzymał się jednak na jeziorze i poruszał się bez pomocy trakcji koł. Objawami świadczącymi o tym, że opona była poddana zbyt dużemu ciśnieniu są między innymi widoczne pęknięcia, wybrzuszenia, oddzielanie się łopat bieżnika od opony. Kolega w nowej Proximie też miał tak koła napompowane poradziłem jemu zmniejszyć ciśnienie i odrazu mówi ,że lepej się jeżdzi. Jeżeli opona jest przystosowana do pracy z niższym ciśnieniem to nic jej się nie stanie. W pługu to już nabijamy na 1,6 bara bo wtedy opona niemiłosiernie szoruje o krawędź bruzdy. Tak jest to opona bezdętkowa. Nigdy by nam do głowy nie przyszło, że nasz traktor popłynie! Jak obniżysz ciśnienie w starym stomilu w 360 to można ją uszkodzić.